söndag 29 december 2013

Om julen som aldrig tog slut (fast gjorde det ändå)

Hej och hopp, jag är tillbaka! Har haft en massa saker för mig nu vid jul och efter, så jag har inte ens tänkt på bloggen. Plus att jag fick en ny telefon i julklapp (en iPhone 5c woho!) som jag har suttit fastklistrad vid. Men här kommer det ett inlägg som handlar om min jul.

 
Julafton firade jag tillsammans med Jakobs familj hos hans mormor. Det var mysigt och vi kollade på Kalle ankas jul, kan du vissla Johanna och Karl Bertil Johnsons jul.
Min kille är så fin <3 här ser han lite ut som en julgran med sin gröna Manchester skjorta och den röda flugan han fick av mig i julklapp! 
Jag var väl också rätt så fin jag med. Min mammas familj dök upp lite senare på kvällen och då åt vi alla pepparkaka cheesecake. Sen var det så sent att du var bara att åka hem till Jakob och sova.
Nästa dag var det juldagen. Denna dag skulle vi fira jul med min familj, så deg var bara att gå upp och åka in till Uddevalla!
Bland dem enda bra pussbilderna som vi någonsin har tagit ( tacka iPhonen!)!

Min lillebrors önskan denna jul var att dela ut julklappar med Jakob; utklädda till tomte och tomtenisse. Vilken tur att Jakob var så snäll och gick med på det, och vips så hade vi en tomte plus tomte Nisse på besök!

Det blev en bra julhelg helt enkelt. Men den var inte slut än! 
På annandag jul var det nämligen dags för min andra dels 18 års present. När jag fyllde 18 gav Jakob mig boken "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" och två biobiljetter. Tanken var då att jag skulle läsa boken och sen när filmen hade premiär så skulle vi gå på den. Så nu vad det dax, ungefär 6 månader sen! Men filmen var bra och rolig (dock föredrar jag boken lite mer) men den är helt klart sevärd!
Vi avslutade våran julhelg dagen efter annandag jul med lunchdejt på caktuz. Och nu var denna julen över. Nu väntas det nytt år och nya tider. Det ser jag fram emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar